Christian Thomhav døde den 16.december

Den sidste af dem der var med til at stifte Springeren afgik ved døden den 16.12. efter længere tids sygdom, og blev bisat ved en flot minde højtidlighed fra Sdr. Kapel onsdag den 21.12. Thomhav var kendetegnet for Springeren og var med til at stifte klubben , da han bare var 17 år gammel og var med til at fejre 75 års jubilæum sidste år. Han kæmpede altid for klubben også i de svære tider, så det var en stor glæde for ham at se hvordan klubben har udviklet sig til Koldings største og stærkeste klub. Selv var han en dominerende skakspiller i Kolding i mange år, var klubmester hele 16 gange og bymester 3 gange. Når man talte om skak i Kolding kunne man aldrig undgå at nævne Thomhav  og han var også årsagen til at jeg valgte Springeren, da jeg flyttede til Kolding.Thomhav var også en rigtig lun fyr, som elskede at fortælle anekdoter fra mange af de kampe han havde været med til. Han var en mand med en fast overbevisning og det blev til mange gode diskussioner, når vi kørte til holdskak . Denne fasthed og koncentration førte ham til mange flotte sejre, og selvom man stod godt mod Thomhav skulle man ikke tro at man havde vundet, det er der mange der har måttet erkende.

At han også var musikalsk fik vi altid prøver på ved juleafslutningen, hvor han gav et par numre på sin mundharmonika, så vi kunne gå hjem i den rette julestemning.

Så en af de største i Kolding Skak er borte- æret været hans minde.