Forsigtig genstart

De sidste par uger har klubben jo haft lukket ned for skakken pga COVID-19, undtagen vores juniorafdeling der træner og spiller som før. Men i de kommende uger vil vi starte op med visse aktiviteter. Grundet det gældende forsamlingsforbud bliver det dog ikke helt klubaftener som vi kender dem.

Først og fremmest gælder selvfølgelig de forholdsregler om afspritning og afstand som vi tidligere har meldt ud her på hjemmesiden. Derudover, kommer vi til at sidde maksimalt fire brætter (8 personer) i separate spillelokaler og det forbydes at cirkulere som tilskuer mellem disse lokaler. Udover spillerne må kun kamp- eller turneringsleder opholde sig i spillelokalerne. Derudover vil der ikke være det sædvanlige analyselokale med salg af kaffe mm. I praksis betyder det, at man kun møder frem på klubaftener hvis man skal spille et parti. Det kommer selvfølgelig til at gå meget ud over det sociale aspekt på klubaftener, men til gengæld bliver det muligt at afvikle dele af holdskakken (rækker med 4-mands hold) samt Vinterturneringen.

I den kommende tid afvikles følgende holdkampe:

• Mandag d.9/11: Vojens 2 – Springeren 3 (udekamp)
  • Tirsdag d. 10/11: Springeren 4 – Nr.Snede 2 (hjemmekamp)
  • Onsdag d. 18/11: Alssund 2 – Springeren 3 (udekamp)

Det er straks vanskeligere for vores to stærkeste hold, der jo består af otte brætter, at afvikle kampe. Derfor er begge holds udekampe i 2.runde, der ellers skulle være spillet denne weekend, aflyst.

I løbet af de kommende dage vil der blive åbnet for tilmelding til årets Vinterturnering.