Springere i nettet ?!

Da skakklubben i foråret måtte holde helt Corona-lukket eksperimenterede en del medlemmer med at mødes online til lyn eller hurtigskak. Det havde vi masser af fornøjelse ud af, men desværre havde vi samtidig en del tekniske udfordringer med den skakserver vi spillede på. På nogle aftener virkede hele systemet temmeligt udfordret, måske grundet rigtig stor øget interesse fra en hel klode i delvis hjemmekarantæne.

Nu har Lars Linnemann taget initiativ til at oprette en gruppe for Springeren på den alternative side der hedder Lichess (navnet er ikke en forkortelse for Linnemann). Det er en hjemmeside med en lidt simplere brugerflade, hvilket nok bidrager til en lidt mere stabil oplevelse.

Herfra skal der opfordres til at de der har interesse for nogle uformelle små turneringer afviklet online opretter en bruger (det koster gratis) og tilmelder sig her:  https://lichess.org/team/springeren Når et passende antal spillere har meldt sig under fanerne, vil Lars sammen med interesserede lave en plan over aktiviteter.

Dette er ikke tænkt som en erstatning for den almindelige klubskak, som jo fortsætter under lidt justerede rammer på tirsdag aftener.