Springeren repræsenteret ved Senior VM

Mon ikke det er første gang Skakklubben er repræsenteret med hele to spillere ved Verdensmesterskabet for Seniorer, der afvikles i Bukarest, Rumænien fra den 12-23 November. Vores nye medlem, Søren Rix, spiller med i 65+ klassen, hvor han er kommet fint fra land med 50% i de første tre runder. Eneste nederlag faldt efter ellers at have ydet god modstand i danskeropgøret mod GM Jens Kristiansen. Jan Rosenberg spiller med hos “ungseniorerne” (50+), hvor han er seedet som nummer 109 ud af 138 deltagere. Her er modstanden også hård, indtil videre er det blevet til ½ point efter opgør mod tre 2000+ modstandere fra tre forskellige kontinenter! Turneringen er på hele 11 runder, så det er hård kost for “gamle” mænd og damer!!

Jan agerer (krigs)korrespondent for Dansk Skak Union’s hjemmeside. I kan læse hans første rapport hjem her: http://skak.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=2527:rapport-fra-senior-em-i-bukarest&catid=10:topnyheder&Itemid=148 .