Springeren Kolding deltager med fire hold i Dansk Skak Unions holdturneringer.  Holdskakken, hvor man har mulighed for at dyste mod spillere fra andre klubber,  er på mange måder et af den organiserede skaks højdepunkter.   Vores førstehold har været fast ingrediens i den landsdækkende Divisionsturnering uafbrudt siden 2006.  Af de totalt 17 sæsoner på dette niveau, er 4 tilbragt i 1. Division og de resterende i 2.Division (som dog blev omdøbt fra 3. til 2. division da Skakligaen blev indført midt i 00’erne).

Spilleprogram samt resultater:

Kampreferater (sæson 2021/22):

Skakklubben Springeren blev stiftet i 1940 og er hjemmehørende i Kolding. Vi har omtrent 40 medlemmer i alle aldersgrupper, som mødes på Munkevængets Skole (Blok H) tirsdag aftener fra kl.19.