Juniorskak

Skakklubben Springeren har åbent for børn og unge hver tirsdag i tidsrummet 18:00 til 19:00. Vi tilstræber, at skabe et godt socialt og lærende miljø hvor alle børn kan være med, uanset niveau. Det betyder at juniorskakken tager hensyn både til dem, der er meget opsat på at blive bedre og dem der mere ønsker at spille skak for sjov.  Som medlem af Skakklubben, kan man også deltage i forskellige turneringer.

• Dørene er normalt åbne fra omkring kl. 17:45
  • Mellem 18:00 og 18:30 har vi undervisning i grundlæggende taktik, strategi, mm.
  • Mellem 18:30 og 19:00 er der mere fokus på at spille og hygge sig med skak sammen.

Som juniormedlem i Skakklubben er du samtidig medlem af Dansk Skak Union. Kontingentet er 300 kr. pr. halvår. Med i prisen modtager man Skakbladet, og man kan deltage i klubbens øvrige aktiviteter (se sæsonprogrammet) samt turneringer (både internt i klubben og arrangeret af andre klubber i vores region.

For mere information, kontakt venligst Juniorleder Simun Petur Anthoniussen eller klubbens Formand Jens Ingemann Madsen

Skakklubben Springeren blev stiftet i 1940 og er hjemmehørende i Kolding. Vi har omtrent 40 medlemmer i alle aldersgrupper, som mødes på Munkevængets Skole (Blok H) tirsdag aftener fra kl.19.